7 Συμβουλές ειδικών για να ξεκινήσετε ένα επιτυχημένο MarketPlace

Tο 2021 είναι η χρονιά της ώθησης της βιομηχανίας της διαδικτυακής αγοράς.  Για παράδειγμα, η Statista προβλέπει ότι οι πωλήσεις στο Amazon, μια από τις μεγαλύτερες γνωστές αγορές, θα φτάσουν τα 468,78 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Φυσικά, η αρχή από το μηδέν είναι πάντα μια πρόκληση.  Ωστόσο, η γνώση της καλύτερης προσέγγισης και πρακτικών είναι ένα πραγματικό κλειδί για την επιτυχία.
 Πώς λοιπόν να δημιουργήσετε μια διαδικτυακή αγορά που πουλάει και δεν θα αποτύχει;  Έχουμε ετοιμάσει επτά χρήσιμες συμβουλές για μια εκτόξευση πυραύλων στην αγορά σας.  Έχουμε αρκετή τεχνογνωσία για να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους και να σας βοηθήσουμε να αναπτυχθείτε.
 Τι είναι μια διαδικτυακή αγορά (MarketPlace);
Αρχικά, ας ορίσουμε αυτόν τον τύπο ιστότοπου.  Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μιας αγοράς και ενός απλού διαδικτυακού καταστήματος;
Εξ ορισμού, μια διαδικτυακή αγορά είναι μια πλατφόρμα, όπου διαφορετικοί προμηθευτές πωλούν τα προϊόντα τους σε πελάτες. 
Ένας ιδιοκτήτης αγοράς συγκεντρώνει τους κατάλληλους πελάτες και πωλητές και κερδίζει μια συγκεκριμένη προμήθεια.
Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι ένα μόνο κατάστημα που κατέχει τον ιστότοπο και τα προϊόντα και πωλεί τα δικά του προϊόντα στο διαδίκτυο.
 Παρακάτω είναι ένα παράδειγμα αγοράς πολλών προμηθευτών:

Βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία μιας διαδικτυακής αγοράς

 1. Βρείτε τη σωστή θέση για την αγορά σας

Αρχικά, καθορίστε τι είδους αγαθά ή υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική σας αγορά.

Στη συνέχεια, περιορίστε την εστίασή σας και ρυθμίστε τα τμήματα κοινού -στόχου και την προτιμώμενη τοποθεσία.

Ενώ η αγορά σας είναι νέα, είναι πιο αποτελεσματικό να βρίσκετε και να προσελκύετε μόνο πελάτες -στόχους με πρωταρχική έμφαση στις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους.

Μην προσθέτετε όσο το δυνατόν περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες.  Μόνο μετά την κλιμάκωση της πλατφόρμας σας, μπορείτε να επεκτείνετε τη λίστα προσφορών.

Έτσι αργότερα θα καλύψετε περισσότερους καταναλωτές και θα έχετε κέρδη.

2. Επιλέξτε μια στρατηγική δημιουργίας εσόδων

Επιλέγοντας τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να κερδίσετε χρήματα στην πλατφόρμα σας ή ακολουθεί η στρατηγική δημιουργίας εσόδων.

Παρακάτω είναι η λίστα με τις πιο δημοφιλείς στρατηγικές, που χρησιμοποιούνται από τις μεγαλύτερες αγορές όπως το Amazon, το eBay και το Etsy.

Σε αυτό το στάδιο, θα πρέπει να επιλέξετε το πιο κατάλληλο μοντέλο εσόδων, που θα αποφέρει το κέρδος σας:

  • Μοντέλο αμοιβής συνδρομής, όταν κάποιοι ή όλοι οι χρήστες πληρώνουν ένα τέλος για να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά.
  • Μοντέλο προμήθειας συναλλαγής, όταν λαμβάνετε ένα μικρό μερίδιο από όλες τις συναλλαγές που πραγματοποιείτε στην ηλεκτρονική σας πλατφόρμα.  Για παράδειγμα, προωθήσεις και διαφημίσεις, πληρωμές συνδρομής κ.λπ.
  • Το τέλος καταχώρισης είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα όταν χρεώνεται τέλος για κάθε στοιχείο που δημοσιεύεται στην πλατφόρμα.
  • Οι premium καταχωρίσεις είναι καλές για να γίνουν πιο ορατές οι προσφορές.
  • Το μοντέλο διαφήμισης επιτρέπει σε διαφημιστές τρίτων να προωθήσουν και να αποκομίσουν κέρδη στην πλατφόρμα.
  1. Ορίστε τη λίστα δυνατοτήτων και την τεχνολογία δημιουργία της πλατφόρμας

Το να παρέχετε στους πελάτες της πλατφόρμας την καλύτερη εμπειρία χρήστη, είναι το επόμενο βήμα.

Συλλέξαμε έναν ενιαίο κατάλογο χαρακτηριστικών “must-have” για την αγορά σας.  Δεν στοχεύουμε να περιορίσουμε τις ιδέες σας.  Προσφέρουμε τα βασικά για την ανάπτυξη της ιδέας σας:

  • Ασφάλεια και εξουσιοδότηση
  • Εγγραφή τόσο για πωλητές όσο και για αγοραστές
  • Διαχείριση προφίλ και δεδομένων χρήστη
  • Έλεγχος καταχώρισης στοιχείων
  • Αναζήτηση και λίστα φίλτρων
  • Αναφορές στατιστικών και αναλυτικών στοιχείων
  • Ενίσχυση επιλογών στοιχείων
  • Αξιολογήσεις και κριτικές
  • Διαγραφή λειτουργιών πληρωμής

Είναι η προτεινόμενη λίστα δυνατοτήτων για κάθε τύπο αγοράς.  Είτε πρόκειται για μια αγορά peer-to-peer (P2P), όπως Etsy, Amazon, Uber, eBay ή Upwork.  ή μια αγορά B2C, όπως το App Store, το Google Play.  Even ακόμα κι αν πρόκειται για πλατφόρμα B2B, που συνδέει πολλούς πωλητές B2B, συγκεκριμένα μάρκες και κατασκευαστές και άλλες επιχειρήσεις, αγοραστές.  Προσθέστε αυτές τις δυνατότητες από προεπιλογή.

Και φυσικά, πριν δημιουργήσετε μια αγορά, σκεφτείτε την τεχνολογική στοίβα που θα χρησιμοποιήσετε.  Για να το πούμε απλά, αν επιλέξετε λάθος εργαλεία, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε τεχνικά ζητήματα μόλις ξεκινήσετε, δηλαδή αργή ταχύτητα φόρτωσης σελίδας κ.ο.κ.

Όταν πρόκειται για ανάπτυξη από το μηδέν, προτείνουμε τη χρήση πρόσφατων τεχνολογιών.  Κατά κανόνα, παρέχουν ενημερωμένα εργαλεία και δυνατότητες και βαθιά κοινοτική υποστήριξη.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τη δομή της τεχνολογίας που προτείνουμε για την επιτυχή ανάπτυξη της αγοράς.

Μια άλλη επιλογή εδώ είναι να δοκιμάσετε μια λύση έξω από το κουτί.  Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να ξεκινήσετε γρηγορότερα.

Αν θέλετε να δοκιμάσετε μια έτοιμη λύση, ελέγξτε το καλύτερο λογισμικό αγοράς στο G2, με βάση τις κριτικές των χρηστών.

4. Εκκινήστε με ένα Ελάχιστο Βιώσιμο Προϊόν ( MVP)

Μόλις τελειώσετε με τη λίστα των απαραίτητων χαρακτηριστικών και τη στοίβα τεχνολογίας, σας προτείνουμε να δημιουργήσετε πρώτα ένα προϊόν ελάχιστης βιωσιμότητας.  Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε με ένα πλήρως λειτουργικό προϊόν ταυτόχρονα.  Η επιλογή MVP έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της και δεν χρειάζεται πολύ χρόνο και κόστος.

Μερικά πλεονεκτήματα του MVP έναντι της ανάπτυξης μιας πλήρους πλατφόρμας:

 

  • Γρήγορη απελευθέρωση?
  • Εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων.
  • Γνωρίζοντας τις ανάγκες των πελατών σας από την αρχή.
  • Συγκέντρωση των πρώτων υιοθετημένων προϊόντων.
  • Πρόσθετες βελτιώσεις ιδεών (εάν χρειάζεται).

5. Δώστε προσοχή στο σχεδιασμό

Λάβετε υπόψη ότι ο σχεδιασμός επηρεάζει όλο το φάσμα των συναισθημάτων, των συναισθημάτων και των αποφάσεων των πελατών.  Έτσι, τόσο οι σχεδιαστές UI όσο και οι UX θα πρέπει να συμμετέχουν όσο το δυνατόν νωρίτερα και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη μιας διαισθητικής και ελκυστικής λύσης.  Μερικές χρήσιμες συμβουλές εδώ:

 Κάντε εύκολη και διαισθητική πλοήγηση

Όπως μπορείτε να δείτε, ένα ταξίδι χρήστη και διαισθητική πλοήγηση είναι δύο βασικά στοιχεία της χρηστικότητας.  Επομένως, εάν διευκολύνετε την αγορά προϊόντων στην πλατφόρμα σας, ο αριθμός των πωλήσεων θα αυξηθεί.

 Δημιουργήστε εμπιστοσύνη

Βάλτε τα δυνατά σας για να παρέχετε «μόνο σημαντικές πληροφορίες» στις σελίδες του ιστότοπού σας και μην τις υπερφορτώνετε με μακροχρόνιες αναγνώσεις.  Αποθηκεύστε την αφήγηση ιστοριών για άλλες πλατφόρμες.

 Αυξήστε την αφοσίωση των χρηστών

Βεβαιωθείτε ότι η ιδέα της αγοράς σας είναι σαφής στους πελάτες και ότι έχετε τη σωστή αντιστοιχία μεταξύ πωλητών και αγοραστών.  Παρέχετε στους χρήστες πλήρη κατανόηση των πλεονεκτημάτων της πλατφόρμας και μιας ποικιλίας προϊόντων ή υπηρεσιών.

  1. Αποκτήστε πωλητές και αγοραστές

Το πρόβλημα με το κοτόπουλο και το αυγό είναι πολύ κοινό για τις διαδικτυακές αγορές.  Ως εκ τούτου, η καλύτερη στρατηγική εδώ είναι να φροντίσουμε αυτήν την πτυχή της έναρξης της αγοράς το συντομότερο δυνατό.

Ας δούμε ποιες τακτικές θα είναι αποτελεσματικές εάν θέλετε να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο όπως το Amazon:

  • Επικοινωνήστε και προσκαλέστε πωλητές και αγοραστές από άλλες πλατφόρμες.
  • Σκεφτείτε μερικούς χρήσιμους οδηγούς για την αγορά σας.
  • Εξετάστε και παρέχετε τη μοναδική προσφορά τόσο για πωλητές όσο και για αγοραστές.
  • Δημιουργία σαφών και δίκαιων μοντέλων προμήθειας.
  • Εφαρμόστε μια χρήσιμη λειτουργικότητα για να βοηθήσετε τους πωλητές να ελέγξουν την πώληση των προϊόντων τους.
  • Παρέχετε υποστήριξη για την επίλυση όλων των πιθανών ζητημάτων.
  1. Προωθήστε την πλατφόρμα σας

Τέλος, όταν πρόκειται για προώθηση, είναι ένα δύσκολο έργο για κάθε τύπο αγοράς.  Ρίξτε μια ματιά σε μερικές αποτελεσματικές τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να αναπτυχθείτε:

  • SEO;
  • Κοινωνική δικτύωση;
  • Email Marketing;
  • Πληρωμένες διαφημίσεις.

Για να υποστηρίξουμε, η δημιουργία μιας αγοράς πολλών προμηθευτών όπως το Amazon ή το Etsy φαίνεται να είναι μια πραγματική πρόκληση.

Είναι αλήθεια ότι απαιτεί χρόνο, ενέργεια, πόρους και δεξιότητες.

Ακόμα και η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα!

Ωστόσο, ελπίζω ότι με τις χρήσιμες συμβουλές παραπάνω θα ξεκινήσετε μια επιτυχημένη πλατφόρμα και θα ευημερήσετε.

Πηγή: Εuropean Business Review