Digital Marketing
Το Digital Marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ), που ονομάζεται επίσης διαδικτυακό μάρκετινγκ, είναι η προώθηση των εμπορικών σημάτων για σύνδεση με πιθανούς πελάτες χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο και άλλες μορφές ψηφιακής επικοινωνίας.
Αυτό περιλαμβάνει:
- όχι μόνο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
- τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- και τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου,
- αλλά και μηνύματα κειμένου και πολυμέσων ως κανάλι μάρκετινγκ.
Ουσιαστικά, εάν μια καμπάνια μάρκετινγκ περιλαμβάνει ψηφιακή επικοινωνία, είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Το Digital Marketing και το Inbound marketing μπερδεύονται εύκολα και για καλό λόγο. Το Digital Marketing χρησιμοποιεί πολλά από τα ίδια εργαλεία με το Inbound marketing – email και διαδικτυακό περιεχόμενο, για να αναφέρουμε μερικά. Και τα δύο υπάρχουν για να τραβήξουν την προσοχή των προοπτικών στο ταξίδι του αγοραστή και να τα μετατρέψουν σε πελάτες. Αλλά οι 2 προσεγγίσεις έχουν διαφορετικές απόψεις για τη σχέση μεταξύ του εργαλείου και του στόχου.
Το Digital Marketing εξετάζει πώς κάθε μεμονωμένο εργαλείο μπορεί να μετατρέψει προοπτικές. Η στρατηγική Του Digital Marketing μιας μάρκας μπορεί να χρησιμοποιεί πολλαπλές πλατφόρμες ή να εστιάζει όλες τις προσπάθειές της σε 1 πλατφόρμα.
Το Inbound marketing είναι μια ολιστική έννοια. Εξετάζει πρώτα τον στόχο, στη συνέχεια εξετάζει τα διαθέσιμα εργαλεία για να καθορίσει ποια θα φτάσει αποτελεσματικά στους πελάτες -στόχους και, στη συνέχεια, σε ποιο στάδιο της διοχέτευσης πωλήσεων θα πρέπει να συμβεί.
Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε για το ψηφιακό μάρκετινγκ και το εισερχόμενο μάρκετινγκ είναι ότι ως επαγγελματίας μάρκετινγκ, δεν χρειάζεται να επιλέξετε μεταξύ των 2. Στην πραγματικότητα, λειτουργούν καλύτερα μαζί. Το Inbound marketing παρέχει δομή και σκοπό για αποτελεσματικό ψηφιακό μάρκετινγκ στις προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ, διασφαλίζοντας ότι κάθε κανάλι ψηφιακού μάρκετινγκ λειτουργεί προς έναν στόχο.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ λειτουργεί τόσο για εταιρείες B2B όσο και για εταιρείες B2C, αλλά οι βέλτιστες πρακτικές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των 2.
Οι πελάτες B2B τείνουν να έχουν μακρύτερες διαδικασίες λήψης αποφάσεων και συνεπώς μεγαλύτερες διοχετεύσεις πωλήσεων. Οι στρατηγικές δημιουργίας σχέσεων λειτουργούν καλύτερα για αυτούς τους πελάτες, ενώ οι πελάτες B2C τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα σε βραχυπρόθεσμες προσφορές και μηνύματα.
Οι συναλλαγές B2B βασίζονται συνήθως σε λογική και αποδεικτικά στοιχεία, κάτι που παρουσιάζουν οι έμπειροι ψηφιακοί έμποροι B2B. Το περιεχόμενο B2C είναι πιο πιθανό να είναι συναισθηματικά, εστιάζοντας στο να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται καλά με μια αγορά.
Οι αποφάσεις B2B τείνουν να χρειάζονται περισσότερα από 1 άτομα. Το υλικό μάρκετινγκ που οδηγεί καλύτερα σε αυτές τις αποφάσεις τείνει να είναι κοινόχρηστο και με δυνατότητα λήψης. Οι πελάτες B2C, από την άλλη πλευρά, προτιμούν τις προσωπικές συνδέσεις με μια μάρκα.
Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Μια εταιρεία B2C με προϊόν υψηλών εισιτηρίων, όπως αυτοκίνητο ή υπολογιστής, μπορεί να προσφέρει πιο κατατοπιστικό και σοβαρό περιεχόμενο. Η στρατηγική σας πρέπει πάντα να προσανατολίζεται προς τη δική σας πελατειακή βάση, είτε είστε B2B είτε B2C.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ λειτουργεί τόσο για εταιρείες B2B όσο και για εταιρείες B2C, αλλά οι βέλτιστες πρακτικές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των 2.
Οι πελάτες B2B τείνουν να έχουν μακρύτερες διαδικασίες λήψης αποφάσεων και συνεπώς μεγαλύτερες διοχετεύσεις πωλήσεων. Οι στρατηγικές δημιουργίας σχέσεων λειτουργούν καλύτερα για αυτούς τους πελάτες, ενώ οι πελάτες B2C τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα σε βραχυπρόθεσμες προσφορές και μηνύματα.
Οι συναλλαγές B2B βασίζονται συνήθως σε λογική και αποδεικτικά στοιχεία, κάτι που παρουσιάζουν οι έμπειροι ψηφιακοί έμποροι B2B. Το περιεχόμενο B2C είναι πιο πιθανό να είναι συναισθηματικά, εστιάζοντας στο να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται καλά με μια αγορά.
Οι αποφάσεις B2B τείνουν να χρειάζονται περισσότερα από 1 άτομα. Το υλικό μάρκετινγκ που οδηγεί καλύτερα σε αυτές τις αποφάσεις τείνει να είναι κοινόχρηστο και με δυνατότητα λήψης. Οι πελάτες B2C, από την άλλη πλευρά, προτιμούν τις προσωπικές συνδέσεις με μια μάρκα.
Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Μια εταιρεία B2C με προϊόν υψηλών εισιτηρίων, όπως αυτοκίνητο ή υπολογιστής, μπορεί να προσφέρει πιο κατατοπιστικό και σοβαρό περιεχόμενο. Η στρατηγική σας πρέπει πάντα να προσανατολίζεται προς τη δική σας πελατειακή βάση, είτε είστε B2B είτε B2C.

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή SEO, είναι τεχνικά ένα εργαλείο μάρκετινγκ και όχι μια μορφή μάρκετινγκ από μόνη της. Το Balance το ορίζει ως «η τέχνη και η επιστήμη της δημιουργίας ιστοσελίδων ελκυστικών για τις μηχανές αναζήτησης».
Το κομμάτι “τέχνη και επιστήμη” του SEO είναι αυτό που είναι το πιο σημαντικό. Το SEO είναι μια επιστήμη επειδή απαιτεί από εσάς να ερευνήσετε και να σταθμίσετε διαφορετικούς παράγοντες που συμβάλλουν για να επιτύχετε την υψηλότερη δυνατή κατάταξη. Σήμερα, τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας περιλαμβάνουν:
- Ποιότητα περιεχομένου
- Επίπεδο συμμετοχής χρηστών
- Φιλικότητα προς κινητά
- Αριθμός και ποιότητα εισερχόμενων συνδέσμων
- Η στρατηγική χρήση αυτών των παραγόντων καθιστά το SEO μια επιστήμη, αλλά το απρόβλεπτο που εμπλέκεται το καθιστά τέχνη. Στο SEO, δεν υπάρχει ποσοτικοποιήσιμη ρουμπρίκα ή συνεπής κανόνας για υψηλή κατάταξη. Η Google αλλάζει τον αλγόριθμό της σχεδόν συνεχώς, οπότε είναι αδύνατο να γίνουν ακριβείς προβλέψεις. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε στενά την απόδοση της σελίδας σας και να κάνετε προσαρμογές ανάλογα.
Το SEO είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο μάρκετινγκ περιεχομένου, μια στρατηγική που βασίζεται στη διανομή σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου σε ένα κοινό -στόχο.
Όπως σε κάθε στρατηγική μάρκετινγκ, ο στόχος του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι να προσελκύσει πελάτες που τελικά μετατρέπονται σε πελάτες. Αλλά το κάνει διαφορετικά από την παραδοσιακή διαφήμιση. Αντί να προσελκύει προοπτικές με δυνητική αξία από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, προσφέρει αξία δωρεάν με τη μορφή γραπτού υλικού.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου έχει σημασία και υπάρχουν πολλά στατιστικά στοιχεία που το αποδεικνύουν:
Το 84% των καταναλωτών αναμένει από τις εταιρείες να παράγουν διασκεδαστικές και χρήσιμες εμπειρίες περιεχομένου
Το 62% των εταιρειών που έχουν τουλάχιστον 5.000 υπαλλήλους παράγουν περιεχόμενο καθημερινά
Το 92% των εμπόρων πιστεύει ότι η εταιρεία τους εκτιμά το περιεχόμενο ως σημαντικό πλεονέκτημα
Όσο αποτελεσματικό και αν είναι το μάρκετινγκ περιεχομένου, μπορεί να είναι δύσκολο. Οι συγγραφείς μάρκετινγκ περιεχομένου πρέπει να είναι σε θέση να κατατάσσονται υψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ενώ παράλληλα να προσελκύουν άτομα που θα διαβάσουν το υλικό, θα το μοιραστούν και θα αλληλεπιδράσουν περαιτέρω με την επωνυμία. Όταν το περιεχόμενο είναι σχετικό, μπορεί να δημιουργήσει ισχυρές σχέσεις σε όλο τον αγωγό.
Το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημαίνει αύξηση της επισκεψιμότητας και της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας εμπλέκοντας ανθρώπους σε διαδικτυακές συζητήσεις. Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το Facebook, το Twitter και το Instagram, με το LinkedIn και το YouTube να μην είναι πολύ πίσω.
Επειδή το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνει ενεργή συμμετοχή κοινού, έχει γίνει ένας δημοφιλής τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή. Είναι το πιο δημοφιλές μέσο περιεχομένου για τους εμπόρους B2C στο 96%και κερδίζει έδαφος και στον τομέα B2B.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Μάρκετινγκ Περιεχομένου, το 61% των εμπόρων περιεχομένου B2B αύξησε τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φέτος.
Το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων προσφέρει ενσωματωμένες μετρήσεις αφοσίωσης, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες για να σας βοηθήσουν να καταλάβετε πόσο καλά προσεγγίζετε το κοινό σας.
Μπορείτε να αποφασίσετε ποιοι τύποι αλληλεπιδράσεων σημαίνουν περισσότερο για εσάς, αν αυτό σημαίνει τον αριθμό των κοινοποιήσεων, των σχολίων ή των συνολικών κλικ στον ιστότοπό σας.
Η άμεση αγορά μπορεί να μην είναι καν στόχος της στρατηγικής μάρκετινγκ των κοινωνικών μέσων σας.
Πολλά Brands χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ξεκινήσουν διάλογο με το κοινό αντί να το ενθαρρύνουν να ξοδέψει χρήματα αμέσως.
Αυτό είναι ιδιαίτερα κοινό σε μάρκες που στοχεύουν σε παλαιότερα είδη κοινού ή προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που δεν είναι κατάλληλα για παρορμητικές αγορές.
Όλα εξαρτώνται από τους στόχους της εταιρείας σας.
Η πληρωμή ανά κλικ ή PPC, δημοσιεύει μια διαφήμιση σε μια πλατφόρμα και πληρώνει κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ σε αυτήν.
Το πώς και πότε οι άνθρωποι βλέπουν τη διαφήμισή σας είναι λίγο πιο περίπλοκο. Όταν ένα σημείο είναι διαθέσιμο στη σελίδα αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης, γνωστό και ως SERP, ο κινητήρας γεμίζει το σημείο με αυτό που είναι ουσιαστικά μια άμεση δημοπρασία. Ένας αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα σε κάθε διαθέσιμη διαφήμιση με βάση διάφορους παράγοντες, όπως:
- Ποιότητα διαφήμισης
- Συνάφεια λέξεων -κλειδιών
- Ποιότητα σελίδας προορισμού
- Ποσό προσφοράς
Κάθε καμπάνια PPC έχει 1 ή περισσότερες ενέργειες στόχου τις οποίες οι θεατές πρέπει να ολοκληρώσουν αφού κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση.
Αυτές οι ενέργειες είναι γνωστές ως μετατροπές και μπορεί να είναι συναλλακτικές ή μη.
Η πραγματοποίηση μιας αγοράς είναι μια μετατροπή, αλλά και η εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο ή μια κλήση στο γραφείο του σπιτιού σας.
Ό, τι κι αν επιλέξετε ως μετατροπές -στόχους, μπορείτε να τις παρακολουθείτε μέσω της επιλεγμένης πλατφόρμας για να δείτε πώς είναι η καμπάνια σας.
Το Affiliate marketing επιτρέπει σε κάποιον να βγάζει χρήματα προωθώντας την επιχείρηση ενός άλλου ατόμου. Θα μπορούσατε να είστε είτε ο υπεύθυνος προώθησης είτε η επιχείρηση που συνεργάζεται με τον υπεύθυνο προώθησης, αλλά η διαδικασία είναι η ίδια σε κάθε περίπτωση.
Λειτουργεί χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο κατανομής εσόδων. Εάν είστε ο συνεργάτης, λαμβάνετε προμήθεια κάθε φορά που κάποιος αγοράζει το προϊόν που προωθείτε. Εάν είστε έμπορος, πληρώνετε τη θυγατρική για κάθε πώληση που θα σας βοηθήσει.
Ορισμένοι έμποροι θυγατρικών επιλέγουν να ελέγξουν τα προϊόντα μόνο μιας εταιρείας, ίσως σε ιστολόγιο ή άλλο ιστότοπο τρίτων. Άλλοι έχουν σχέσεις με πολλούς εμπόρους.
Είτε θέλετε να είστε συνεργάτης είτε να βρείτε ένα, το πρώτο βήμα είναι να κάνετε μια σύνδεση με το άλλο μέρος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για τη σύνδεση θυγατρικών με λιανοπωλητές ή μπορείτε να ξεκινήσετε ή να εγγραφείτε σε ένα πρόγραμμα λιανικής πώλησης.
Εάν είστε λιανοπωλητής και επιλέξετε να συνεργαστείτε απευθείας με συνεργάτες, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να κάνετε το πρόγραμμά σας ελκυστικό για πιθανούς προωθητές. Θα πρέπει να παρέχετε σε αυτές τις θυγατρικές τα εργαλεία που χρειάζονται για να πετύχουν. Αυτό περιλαμβάνει κίνητρα για εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς και υποστήριξη μάρκετινγκ και προκατασκευασμένο υλικό.
Με την Native Advertising κάνουμε ουσιαστικά επικαλυμμένο μάρκετινγκ .
Ο στόχος του είναι να συνδυαστεί με το περιεχόμενο που το περιβάλλει, ώστε να είναι λιγότερο προφανές ως διαφήμιση.
Η Native Advertising δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει την συμπεριφορά των σημερινών καταναλωτών απέναντι στις διαφημίσεις “κλασσικού τύπου”, αφού ο καταναλωτής γνωρίζοντας ότι ο δημιουργός μιας διαφήμισης πληρώνει για την προβολή της, πολλοί καταναλωτές θα συμπεράνουν ότι η διαφήμιση είναι προκατειλημμένη και κατά συνέπεια θα την αγνοήσουν.
Μια Native Advertising ξεφεύγει από αυτήν την προκατάληψη προσφέροντας πληροφορίες ή ψυχαγωγία πριν φτάσει σε οτιδήποτε διαφημιστικό, υποβαθμίζοντας την πτυχή της “διαφήμισης”.
Είναι σημαντικό να επισημαίνετε πάντα με σαφήνεια τις εγγενείς διαφημίσεις σας. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως “προωθημένος” ή “χορηγός”. Εάν αυτοί οι δείκτες αποκρύπτονται, οι αναγνώστες ενδέχεται να καταλήξουν να αφιερώνουν σημαντικό χρόνο στην ενασχόληση με το περιεχόμενο προτού καταλάβουν ότι πρόκειται για διαφήμιση.
Όταν οι καταναλωτές σας γνωρίζουν ακριβώς τι λαμβάνουν, θα αισθάνονται καλύτερα για το περιεχόμενό σας και την επωνυμία σας. Οι εγγενείς διαφημίσεις πρέπει να είναι λιγότερο ενοχλητικές από τις παραδοσιακές διαφημίσεις, αλλά δεν πρέπει να είναι απατηλές.
Το Marketing Automation χρησιμοποιεί λογισμικό για την ενεργοποίηση ψηφιακών εκστρατειών μάρκετινγκ, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και τη συνάφεια της διαφήμισης.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία:
- Το 90% των Αμερικανών καταναλωτών βρίσκουν την εξατομίκευση είτε «πολύ» είτε «κάπως» ελκυστική
- Το 81% των καταναλωτών θα ήθελε οι μάρκες με τις οποίες συνεργάζονται να τις κατανοούν καλύτερα
- Το 77% των εταιρειών πιστεύει στην αξία της εξατομίκευσης σε πραγματικό χρόνο, αλλά το 60% παλεύει με αυτήν
Το Marketing Automation επιτρέπει στις εταιρείες να συμβαδίζουν με την προσδοκία εξατομίκευσης.
Επιτρέπει στα brands:
- Να συλλέγουν και να αναλύουν τις πληροφορίες των καταναλωτών
- Να σχεδιάζουν στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ
- Να αποστέλλουν και να δημοσιεύουν μηνύματα μάρκετινγκ τις κατάλληλες ώρες στο σωστό κοινό
Πολλά εργαλεία αυτοματισμού μάρκετινγκ χρησιμοποιούν τη δέσμευση προοπτικών (ή την έλλειψή της) με ένα συγκεκριμένο μήνυμα για να καθορίσουν πότε και πώς θα προσεγγίσουν στη συνέχεια.
Αυτό το επίπεδο προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε αποτελεσματικά μια εξατομικευμένη στρατηγική μάρκετινγκ για κάθε πελάτη χωρίς καμία επιπλέον επένδυση χρόνου.
Η έννοια του μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απλή – στέλνετε ένα διαφημιστικό μήνυμα και ελπίζετε ότι ο υποψήφιος σας θα κάνει κλικ σε αυτό. Ωστόσο, η εκτέλεση είναι πολύ πιο περίπλοκη. Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα email σας είναι επιθυμητά.
Αυτό σημαίνει ότι έχετε μια λίστα συμμετοχής που κάνει τα εξής:
- Εξατομικεύει το περιεχόμενο, τόσο στο σώμα όσο και στη γραμμή θέματος
- Δηλώνει σαφώς τι είδους μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα λάβει ο συνδρομητής
- Προσφέρει σαφή επιλογή διαγραφής
- Ενσωματώνει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συναλλαγών και διαφημιστικά
Θέλετε οι υποψήφιοι πελάτες σας να βλέπουν την καμπάνια σας ως μια πολύτιμη υπηρεσία και όχι μόνο ως εργαλείο προώθησης.
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια αποδεδειγμένη, αποτελεσματική τεχνική από μόνη της: το 89% των ερωτηθέντων επαγγελματιών το ανέφεραν ως την πιο αποτελεσματική ενέργεια επικοινωνίας .
Μπορεί να είναι ακόμα καλύτερο αν ενσωματώσετε άλλες τεχνικές, όπως αυτοματοποίηση μάρκετινγκ, που σας επιτρέπει να τμηματοποιήσετε και να προγραμματίσετε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας έτσι ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών σας πιο αποτελεσματικά.
Τα οφέλη του Digital Marketing
Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει αναδειχθεί σε μεγάλο βαθμό επειδή προσεγγίζει τόσο μεγάλο κοινό, αλλά προσφέρει επίσης μια σειρά άλλων πλεονεκτημάτων. Αυτά είναι μερικά από τα οφέλη.
Όταν δημοσιεύετε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο, οι χρήστες μπορούν να τη δουν ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται (εφόσον δεν έχετε περιορίσει γεωγραφικά τη διαφήμισή σας). Αυτό διευκολύνει την ανάπτυξη της εμβέλειας της επιχείρησής σας στην αγορά
Το Digital Marketing δεν αγγίζει μόνο ένα ευρύτερο κοινό από το παραδοσιακό μάρκετινγκ, αλλά έχει και χαμηλότερο κόστος.
Τα γενικά έξοδα για διαφημίσεις εφημερίδων, τηλεοπτικά σποτ και άλλες παραδοσιακές ευκαιρίες μάρκετινγκ μπορεί να είναι υψηλά.
Σας δίνουν επίσης λιγότερο έλεγχο για το αν το κοινό -στόχος σας θα δει πρώτα αυτά τα μηνύματα.
Με το Digital Marketing, μπορείτε να δημιουργήσετε μόνο 1 θέμα περιεχομένου που προσελκύει επισκέπτες στο ιστολόγιό σας εφόσον είναι ενεργό.
Μπορείτε να δημιουργήσετε μια καμπάνια μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που να αποστέλλει μηνύματα σε στοχευμένες λίστες πελατών σε ένα πρόγραμμα και είναι εύκολο να αλλάξετε αυτό το πρόγραμμα ή το περιεχόμενο εάν χρειάζεται.
Όταν τα προσθέσετε όλα, το Digital Marketing σας δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και επαφή με τον πελάτη για τις διαφημιστικές σας δαπάνες.
Για να μάθετε αν λειτουργεί η στρατηγική μάρκετινγκ, πρέπει να μάθετε πόσους πελάτες προσελκύει και πόσα έσοδα αποφέρει τελικά. Αλλά πώς το κάνετε αυτό με μια μη ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ;
Υπάρχει πάντα η παραδοσιακή επιλογή να ρωτάτε κάθε πελάτη, “Πώς μας βρήκατε;”
Δυστυχώς, αυτό δεν λειτουργεί σε όλους τους κλάδους. Πολλές εταιρείες δεν έχουν συνομιλίες με πελάτες με τους πελάτες τους και οι έρευνες δεν έχουν πάντα πλήρη αποτελέσματα.
Με το Digital Marketing , η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων είναι απλή.
Το λογισμικό και οι πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ παρακολουθούν αυτόματα τον αριθμό των επιθυμητών μετατροπών που λαμβάνετε, είτε αυτό σημαίνει τιμές ανοιχτού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επισκέψεις στην αρχική σας σελίδα ή απευθείας αγορές.
Το Digital Marketing σας επιτρέπει να συλλέγετε δεδομένα πελατών με τρόπο που δεν μπορεί το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης. Τα δεδομένα που συλλέγονται ψηφιακά τείνουν να είναι πολύ πιο ακριβή και συγκεκριμένα.
Φανταστείτε ότι προσφέρετε οικονομικές υπηρεσίες και θέλετε να στείλετε ειδικές προσφορές σε άτομα που έχουν δει τα προϊόντα σας.
Γνωρίζετε ότι θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα εάν στοχεύσετε την προσφορά προς το συμφέρον του ατόμου, οπότε αποφασίζετε να προετοιμάσετε 2 καμπάνιες. Το ένα είναι για νέες οικογένειες που έχουν κοιτάξει τα προϊόντα ασφάλισης ζωής σας και το άλλο είναι για επιχειρηματίες χιλιετίας που έχουν λάβει υπόψη τα σχέδιά σας για συνταξιοδότηση.
Πώς συγκεντρώνετε όλα αυτά τα δεδομένα χωρίς αυτοματοποιημένη παρακολούθηση; Πόσους δίσκους τηλεφώνου θα έπρεπε να περάσετε; Πόσα προφίλ πελατών; Και πώς ξέρετε ποιος έχει ή δεν έχει διαβάσει το φυλλάδιο που στείλατε;
Με το Digital Marketing, όλες αυτές οι πληροφορίες είναι ήδη στη διάθεσή σας.
Το Digital Marketing σάς επιτρέπει να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο. Το πιο σημαντικό, τους επιτρέπει να επικοινωνούν μαζί σας.
Σκεφτείτε τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι υπέροχο όταν το κοινό -στόχος σας βλέπει την τελευταία σας ανάρτηση, αλλά είναι ακόμα καλύτερο όταν το σχολιάζει ή το μοιράζεται. Σημαίνει περισσότερη φασαρία γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σας, καθώς και αυξημένη ορατότητα κάθε φορά που κάποιος συμμετέχει στη συνομιλία.
Η διαδραστικότητα ωφελεί επίσης τους πελάτες σας. Το επίπεδο συμμετοχής τους αυξάνεται καθώς γίνονται ενεργός συμμετέχοντες στην ιστορία της μάρκας σας.
Αυτή η αίσθηση ιδιοκτησίας μπορεί να δημιουργήσει ένα ισχυρό αίσθημα πίστης στην μάρκα.
Το Digital Marketing επιτρέπει στους πελάτες σας να αναλάβουν δράση αμέσως μετά την προβολή της διαφήμισης ή του περιεχομένου σας. Με τις παραδοσιακές διαφημίσεις, το πιο άμεσο αποτέλεσμα για το οποίο μπορείτε να ελπίζετε είναι ένα τηλεφώνημα λίγο μετά την προβολή της διαφήμισής σας από κάποιον.
Πόσο συχνά όμως κάποιος έχει το χρόνο να επικοινωνήσει με μια εταιρεία ενώ πλένει τα πιάτα, οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο ή ενημερώνει τα αρχεία στη δουλειά;
Με το Digital Marketing, μπορούν να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο ή να αποθηκεύσουν μια ανάρτηση ιστολογίου και να κινηθούν αμέσως στη διοχέτευση πωλήσεων.
Μπορεί να μην κάνουν αμέσως αγορά, αλλά θα παραμείνουν συνδεδεμένοι μαζί σας και θα σας δώσουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε μαζί τους.
Το Digital Marketing πρέπει να είναι ένας από τους κύριους στόχους της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ σχεδόν κάθε επιχείρησης.
Ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρχε τρόπος να μείνετε σε τέτοια συνεπή επαφή με τους πελάτες σας και τίποτα άλλο δεν προσφέρει το επίπεδο εξατομίκευσης που μπορούν να προσφέρουν τα ψηφιακά δεδομένα.
Όσο περισσότερο αγκαλιάζετε τις δυνατότητες του ψηφιακού μάρκετινγκ, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τις αναπτυξιακές δυνατότητες της εταιρείας σας.