Digital Marketing

Το Digital Marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ), που ονομάζεται επίσης διαδικτυακό μάρκετινγκ, είναι η προώθηση των εμπορικών σημάτων για σύνδεση με πιθανούς πελάτες χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο και άλλες μορφές ψηφιακής επικοινωνίας.
Αυτό περιλαμβάνει:

  • όχι μόνο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
  • τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • και τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου,
  • αλλά και μηνύματα κειμένου και πολυμέσων ως κανάλι μάρκετινγκ.

Ουσιαστικά, εάν μια καμπάνια μάρκετινγκ περιλαμβάνει ψηφιακή επικοινωνία, είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Το Digital Marketing και το Inbound marketing μπερδεύονται εύκολα και για καλό λόγο. Το Digital Marketing χρησιμοποιεί πολλά από τα ίδια εργαλεία με το Inbound marketing – email και διαδικτυακό περιεχόμενο, για να αναφέρουμε μερικά. Και τα δύο υπάρχουν για να τραβήξουν την προσοχή των προοπτικών στο ταξίδι του αγοραστή και να τα μετατρέψουν σε πελάτες. Αλλά οι 2 προσεγγίσεις έχουν διαφορετικές απόψεις για τη σχέση μεταξύ του εργαλείου και του στόχου.

Το Digital Marketing  εξετάζει πώς κάθε μεμονωμένο εργαλείο μπορεί να μετατρέψει προοπτικές. Η στρατηγική Του Digital Marketing  μιας μάρκας μπορεί να χρησιμοποιεί πολλαπλές πλατφόρμες ή να εστιάζει όλες τις προσπάθειές της σε 1 πλατφόρμα.

Το Inbound marketing είναι μια ολιστική έννοια. Εξετάζει πρώτα τον στόχο, στη συνέχεια εξετάζει τα διαθέσιμα εργαλεία για να καθορίσει ποια θα φτάσει αποτελεσματικά στους πελάτες -στόχους και, στη συνέχεια, σε ποιο στάδιο της διοχέτευσης πωλήσεων θα πρέπει να συμβεί.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε για το ψηφιακό μάρκετινγκ και το εισερχόμενο μάρκετινγκ είναι ότι ως επαγγελματίας μάρκετινγκ, δεν χρειάζεται να επιλέξετε μεταξύ των 2. Στην πραγματικότητα, λειτουργούν καλύτερα μαζί. Το Inbound marketing παρέχει δομή και σκοπό για αποτελεσματικό ψηφιακό μάρκετινγκ στις προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ, διασφαλίζοντας ότι κάθε κανάλι ψηφιακού μάρκετινγκ λειτουργεί προς έναν στόχο.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ λειτουργεί τόσο για εταιρείες B2B όσο και για εταιρείες B2C, αλλά οι βέλτιστες πρακτικές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των 2.

Οι πελάτες B2B τείνουν να έχουν μακρύτερες διαδικασίες λήψης αποφάσεων και συνεπώς μεγαλύτερες διοχετεύσεις πωλήσεων. Οι στρατηγικές δημιουργίας σχέσεων λειτουργούν καλύτερα για αυτούς τους πελάτες, ενώ οι πελάτες B2C τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα σε βραχυπρόθεσμες προσφορές και μηνύματα.

Οι συναλλαγές B2B βασίζονται συνήθως σε λογική και αποδεικτικά στοιχεία, κάτι που παρουσιάζουν οι έμπειροι ψηφιακοί έμποροι B2B. Το περιεχόμενο B2C είναι πιο πιθανό να είναι συναισθηματικά, εστιάζοντας στο να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται καλά με μια αγορά.

Οι αποφάσεις B2B τείνουν να χρειάζονται περισσότερα από 1 άτομα. Το υλικό μάρκετινγκ που οδηγεί καλύτερα σε αυτές τις αποφάσεις τείνει να είναι κοινόχρηστο και με δυνατότητα λήψης. Οι πελάτες B2C, από την άλλη πλευρά, προτιμούν τις προσωπικές συνδέσεις με μια μάρκα.

Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Μια εταιρεία B2C με προϊόν υψηλών εισιτηρίων, όπως αυτοκίνητο ή υπολογιστής, μπορεί να προσφέρει πιο κατατοπιστικό και σοβαρό περιεχόμενο. Η στρατηγική σας πρέπει πάντα να προσανατολίζεται προς τη δική σας πελατειακή βάση, είτε είστε B2B είτε B2C.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ λειτουργεί τόσο για εταιρείες B2B όσο και για εταιρείες B2C, αλλά οι βέλτιστες πρακτικές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των 2.

Οι πελάτες B2B τείνουν να έχουν μακρύτερες διαδικασίες λήψης αποφάσεων και συνεπώς μεγαλύτερες διοχετεύσεις πωλήσεων. Οι στρατηγικές δημιουργίας σχέσεων λειτουργούν καλύτερα για αυτούς τους πελάτες, ενώ οι πελάτες B2C τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα σε βραχυπρόθεσμες προσφορές και μηνύματα.

Οι συναλλαγές B2B βασίζονται συνήθως σε λογική και αποδεικτικά στοιχεία, κάτι που παρουσιάζουν οι έμπειροι ψηφιακοί έμποροι B2B. Το περιεχόμενο B2C είναι πιο πιθανό να είναι συναισθηματικά, εστιάζοντας στο να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται καλά με μια αγορά.

Οι αποφάσεις B2B τείνουν να χρειάζονται περισσότερα από 1 άτομα. Το υλικό μάρκετινγκ που οδηγεί καλύτερα σε αυτές τις αποφάσεις τείνει να είναι κοινόχρηστο και με δυνατότητα λήψης. Οι πελάτες B2C, από την άλλη πλευρά, προτιμούν τις προσωπικές συνδέσεις με μια μάρκα.

Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Μια εταιρεία B2C με προϊόν υψηλών εισιτηρίων, όπως αυτοκίνητο ή υπολογιστής, μπορεί να προσφέρει πιο κατατοπιστικό και σοβαρό περιεχόμενο. Η στρατηγική σας πρέπει πάντα να προσανατολίζεται προς τη δική σας πελατειακή βάση, είτε είστε B2B είτε B2C.

Τα οφέλη του Digital Marketing

Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει αναδειχθεί σε μεγάλο βαθμό επειδή προσεγγίζει τόσο μεγάλο κοινό, αλλά προσφέρει επίσης μια σειρά άλλων πλεονεκτημάτων. Αυτά είναι μερικά από τα οφέλη.

Όταν δημοσιεύετε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο, οι χρήστες μπορούν να τη δουν ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται (εφόσον δεν έχετε περιορίσει γεωγραφικά τη διαφήμισή σας). Αυτό διευκολύνει την ανάπτυξη της εμβέλειας της επιχείρησής σας στην αγορά

Το Digital Marketing δεν αγγίζει μόνο ένα ευρύτερο κοινό από το παραδοσιακό μάρκετινγκ, αλλά έχει και χαμηλότερο κόστος.
Τα γενικά έξοδα για διαφημίσεις εφημερίδων, τηλεοπτικά σποτ και άλλες παραδοσιακές ευκαιρίες μάρκετινγκ μπορεί να είναι υψηλά.
Σας δίνουν επίσης λιγότερο έλεγχο για το αν το κοινό -στόχος σας θα δει πρώτα αυτά τα μηνύματα.

Με το Digital Marketing, μπορείτε να δημιουργήσετε μόνο 1 θέμα περιεχομένου που προσελκύει επισκέπτες στο ιστολόγιό σας εφόσον είναι ενεργό.
Μπορείτε να δημιουργήσετε μια καμπάνια μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που να αποστέλλει μηνύματα σε στοχευμένες λίστες πελατών σε ένα πρόγραμμα και είναι εύκολο να αλλάξετε αυτό το πρόγραμμα ή το περιεχόμενο εάν χρειάζεται.

Όταν τα προσθέσετε όλα, το Digital Marketing σας δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και επαφή με τον πελάτη για τις διαφημιστικές σας δαπάνες. 

Για να μάθετε αν λειτουργεί η στρατηγική μάρκετινγκ, πρέπει να μάθετε πόσους πελάτες προσελκύει και πόσα έσοδα αποφέρει τελικά. Αλλά πώς το κάνετε αυτό με μια μη ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ;

Υπάρχει πάντα η παραδοσιακή επιλογή να ρωτάτε κάθε πελάτη, “Πώς μας βρήκατε;”

Δυστυχώς, αυτό δεν λειτουργεί σε όλους τους κλάδους. Πολλές εταιρείες δεν έχουν συνομιλίες με πελάτες με τους πελάτες τους και οι έρευνες δεν έχουν πάντα πλήρη αποτελέσματα.

Με το Digital Marketing , η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων είναι απλή.
Το λογισμικό και οι πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ παρακολουθούν αυτόματα τον αριθμό των επιθυμητών μετατροπών που λαμβάνετε, είτε αυτό σημαίνει τιμές ανοιχτού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επισκέψεις στην αρχική σας σελίδα ή απευθείας αγορές.

Το Digital Marketing σας επιτρέπει να συλλέγετε δεδομένα πελατών με τρόπο που δεν μπορεί το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης. Τα δεδομένα που συλλέγονται ψηφιακά τείνουν να είναι πολύ πιο ακριβή και συγκεκριμένα.

Φανταστείτε ότι προσφέρετε οικονομικές υπηρεσίες και θέλετε να στείλετε ειδικές προσφορές σε άτομα που έχουν δει τα προϊόντα σας.
Γνωρίζετε ότι θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα εάν στοχεύσετε την προσφορά προς το συμφέρον του ατόμου, οπότε αποφασίζετε να προετοιμάσετε 2 καμπάνιες. Το ένα είναι για νέες οικογένειες που έχουν κοιτάξει τα προϊόντα ασφάλισης ζωής σας και το άλλο είναι για επιχειρηματίες χιλιετίας που έχουν λάβει υπόψη τα σχέδιά σας για συνταξιοδότηση.

Πώς συγκεντρώνετε όλα αυτά τα δεδομένα χωρίς αυτοματοποιημένη παρακολούθηση; Πόσους δίσκους τηλεφώνου θα έπρεπε να περάσετε; Πόσα προφίλ πελατών; Και πώς ξέρετε ποιος έχει ή δεν έχει διαβάσει το φυλλάδιο που στείλατε;

Με το Digital Marketing, όλες αυτές οι πληροφορίες είναι ήδη στη διάθεσή σας.

Το Digital Marketing σάς επιτρέπει να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο. Το πιο σημαντικό, τους επιτρέπει να επικοινωνούν μαζί σας.

Σκεφτείτε τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι υπέροχο όταν το κοινό -στόχος σας βλέπει την τελευταία σας ανάρτηση, αλλά είναι ακόμα καλύτερο όταν το σχολιάζει ή το μοιράζεται. Σημαίνει περισσότερη φασαρία γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σας, καθώς και αυξημένη ορατότητα κάθε φορά που κάποιος συμμετέχει στη συνομιλία.

Η διαδραστικότητα ωφελεί επίσης τους πελάτες σας. Το επίπεδο συμμετοχής τους αυξάνεται καθώς γίνονται ενεργός συμμετέχοντες στην ιστορία της μάρκας σας.

Αυτή η αίσθηση ιδιοκτησίας μπορεί να δημιουργήσει ένα ισχυρό αίσθημα πίστης στην μάρκα.

Το Digital Marketing επιτρέπει στους πελάτες σας να αναλάβουν δράση αμέσως μετά την προβολή της διαφήμισης ή του περιεχομένου σας. Με τις παραδοσιακές διαφημίσεις, το πιο άμεσο αποτέλεσμα για το οποίο μπορείτε να ελπίζετε είναι ένα τηλεφώνημα λίγο μετά την προβολή της διαφήμισής σας από κάποιον.

Πόσο συχνά όμως κάποιος έχει το χρόνο να επικοινωνήσει με μια εταιρεία ενώ πλένει τα πιάτα, οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο ή ενημερώνει τα αρχεία στη δουλειά;

Με το Digital Marketing, μπορούν να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο ή να αποθηκεύσουν μια ανάρτηση ιστολογίου και να κινηθούν αμέσως στη διοχέτευση πωλήσεων.

Μπορεί να μην κάνουν αμέσως αγορά, αλλά θα παραμείνουν συνδεδεμένοι μαζί σας και θα σας δώσουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε μαζί τους.

Το Digital Marketing πρέπει να είναι ένας από τους κύριους στόχους της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ σχεδόν κάθε επιχείρησης.

Ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρχε τρόπος να μείνετε σε τέτοια συνεπή επαφή με τους πελάτες σας και τίποτα άλλο δεν προσφέρει το επίπεδο εξατομίκευσης που μπορούν να προσφέρουν τα ψηφιακά δεδομένα.

Όσο περισσότερο αγκαλιάζετε τις δυνατότητες του ψηφιακού μάρκετινγκ, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τις αναπτυξιακές δυνατότητες της εταιρείας σας.

Είμαστε καθημερινά δίπλα σας 

Επικοινωνείστε μαζί μας

Αστική Χρέωση